Idag var jag tillsammans med en god vän på Loppisen i Torrekulla som har öppet på torsdagar mellan 11-15 tror jag det var. En liten mysig loppis, med gröna vyer runtomkring, små galande tuppar och tjattrande höns och ett litet härligt café med soliga platser där du kan insupa den härliga sensommar luften.

Jag hade strikta order hemmifrån att inte shoppa mer än nödvändigt så det blev mest titta, men inte köpa. Hittade en jättefin silverpatinerad (heter det silverpatinerad?) kaffekanna med alla möjliga tänkbara krusiduller på, med tillhörande sockerskål och gräddkanna. Men som sagt, titta men inte köpa. Kostade hursomhelst på mig enbart en fin gammal guldig ram för tio kronor, som är tänkt att göras om i en chock rosa/cerise färg. Den ligger på tork nu, så får vi se om min geniala idé gick i uppfyllelse imorgon. Köpte rosa hobbysprayfärg på biltema, så det blir kul att se resultatet. Köpte dessutom en söt gammal burk, också den för tio kronor. Mjölet som fortfarande låg i burken är säkert 100 år gammalt ;) Men vad gör väl det om 100 år till.

Jag har så otroligt mycket tankar och idéer nu på saker jag vill och som "man" skulle kunna göra. Jag vet bara inte om "man" innefattar mig. Jag får sådana otroligt fantastiskt briljanta idéer men vet inte ens om hälften av dem går att realisera. Men om jag kör på så får väl tiden, eller Nicklas tala om för mig ifall de verkligen var så briljanta som jag från början trott.

Har sedan i februari startat renoveringen av vår "nya" lägenhet i huvudet och jag är så gott som redan klar, förutom det faktum att jag ändrar mig lite nu och då. En sak har jag iallafall hållit fast vid och det var den tapet som jag från början ville pryda hela väggen med. Dock kommer den nu pryda tre garderobsdörrar, så vi tänkt sätta råspont på väggen istället. Jag hittade den när jag gick in på Karinas Inspirationsblogg där jag också lånat bilden ifrån. Den är från kollektionen "Un bisou de Madame Pitou". Jag bara älskar den blå färgen, den vita magnolian och den lilla fågeln.
Un bisou de Madame Pitou. Bild från Karinas Inspirationsblogg


Efter flera nätters insomnia släcker jag snart lampan och hoppas på en ljuvlig nattsömn.


// Emmelina

Kommentera

Publiceras ej