Först var jag med om en dator krasch så jag har inte skrivit på några dagar... men nu är äntligen garderoben färdigmålad, både inuti och dörrarna. Detta var mitt projekt medans Nicklas renoverade och gjorde iordning det lilla rummet invid vårt sovrum.

Här har ni garderoben före målning (lite grundmålning till höger)


Och här är resultatet;



I målarbutiken sa saäljaren till oss att det i gamla möbler kan tränga ut olja från gamla möbler, som gör att färgen gulnar om man inte grundmålar med oljebaserad färg, som då ska "spärra" färgen och garderoben skall förbli vit! Därför målade jag först allting med oljebaserad häftgrund och sedan målade jag med antikvit vattenbaserad färg.

Klädstången sprayade jag med hobbyfärg från biltema, den är knall cerise och jag tyckte det blev ett festligt inslag i en annars väldigt vit garderob. Nu skall jag bara tapetsera hyllplanen i olika spillbitar som blivit över från barnens rum. Och så kommer vi att tapetsera garderobsdörrarna i samma tapet som vi använt i det lilla rummet som har varit Nicklas projekt.

Nu sitter tapeten uppe och det är bara golvet och listerna kvar innan vi kan flytta in vår dator där. Detta rum är egentligen vårt "förvaringsrum" och vi skulle inte lägga så jättemycket tid på att renovera det. Men Nicklas tyckte vi skulle ha samma tapet som vi skulle ha på garderoberna och här är han i fullgång;




Bilden är tagen 22.59 en fredagskväll. Visst har jag en fantastiskt pojkvän. Efter en lång fredagskväll på jobbet så satt den uppe.

Igår hade vi några vänner här som hjälpte oss med starten i råspontsväggen, så nu sitter två brädor uppe och ikväll hoppas vi att nästan alla är på plats och målade iaf en gång.

Vi fick tipset att använda BIN kvist och isoleringsgrund en vitpigmenterad shellack som skall hindra kvistarna att tränga igenom och efter första strykningen blev det såhär fint;




Många bollar i luften samtidigt, men det har gått förvånansvärt bra. Vi har haft barnen denna veckan och ändå kunnat greja lite grand. Nu i veckan arbetar jag bara tre dagar så det blir mycket tid över till att färdigställa rummen.

Må så gott!
// Emmelina

Kommentera

Publiceras ej