Igår satt jag och drömde om att köpa ett litet franskt byhus långt bort i solen, där man kan dricka saft sittandes på en gammal järnstol, ute på en plats där solens strålar aldrig sinar. Där man kan gå runt och verkligen njuta av alla vackra stenhus, grönskande växter och andra vackra ting. Inte för att jag tror att jag någonsin kommer att köpa ett sådant hus, men någon gång ska vi bannimej se till att få tillbringa tid på en sådan plats.

Sehär, olika bilder på olika byhus, alla bilder kommer från hemnet ;
 








Att kunna drömma sig bort såhär är som att ge själen en stor påse med smågodis ;) Otroligt vackra vyer. Och till alla dessa vackra vyer, strålar dessutom solen utanför idag, första mars som om våren och senare också sommaren känner sig redo för att erövra Sverige! 

Tidigare i vintras såg jag otroligt fina golv som jag vart så sugen på. Dumt nog glömde jag av adressen till sidan som sålde dem. Idag efter att ha rannsakat bloggen som jag visste länkade till sidan hittade jag äntligen tillbaka till dem. Detta golv hade jag velat lägga i köket, då trägolv varken tål fukt eller tappade ting, visserligen tål knappast tappade ting detta golvet heller, men det blir billigare på sikt ;). Erkänn att ni inte kan annat än att älska detta, snälla ;)




Dessa bilder kommer från Eddas interiör.


Må så gott nu och hoppas att första dagen i mars månad gjorde er dag lika fin som min.
Kram Emmelina! 
Castle stone, Köksrenovering, Stengolv,

Kommentera

Publiceras ej