Oj idag satte jag igång med projektet att renovera garderoben. Det är en vanlig "vit" garderob med en gammal vit plastknopp som är gul inuti och har bruna lister runtom och en brun sockel nertill. BLÄ

Nu har jag plockat av ena dörren och grundmålat den, har även grundat inuti garderoben och det blev nog ganska bra med två lager färg till så kommer det se jättefint ut tror jag.

Dock missuppfattade jag nog det råd jag fick att pensla garderoben, då jag gjorde den med dörren med en fem centimeter bred pensel... gissa om det tog lång tid att bli klar. Resten rollade jag vilket gick ganska smidigt, så framöver blir det bara rollern och jag.

Målade med oljebaserad grundfärg, som skulle hindra någon slags olja från att tränga ut (finns tydligen i vissa gamla möbler) och som kan göra att färgen gulnar. Det positiva med oljefärgen är ju att det går otroligt bra för mig att måla, då jag är så långsam med pensel och roller... det negativa var lukten som aldrig vädras ur och att färgen som jag lyckats kleta över armar, ben, händer och fötter inte gick bort så lätt.

Ni ska få se före och efter resultat när jag har målat klart! Det tog ca 4 timmar för mig att måla, då jag använde den där lilla penseln (vilken jag skyller på för de många arbetstimmarna). Nu blir det till att rolla resten och då borde fyra timmar räcka för att grundmåla de två återstående garderoberna också! :)

Godnatt.

//Emmelina

Kommentera

Publiceras ej