...har jag laddat upp med ofantliga mängder inspiration från diverse webbshopar på vad jag skulle vilja inhandla. Jag kan som tidigare skrivet sitta i timmar och fylla varukorgar med sådant som jag skulle vilja köpa, men som jag sällan klickar igenom hela vägen. Men då har jag ju fått ett hum om vad jag ska inhandla i helgen när vi åker till Ullared för alla julklappsinköp (och julpynts inköp).

Det ska bli kul och jag ser fram emot att få göra det lite vinterfint här hemma nu. Vareviga kväll tänder jag ljus för att lysa upp mörkret. Och på knappt tre veckor har jag plötsligt konsumerat nära fyrtio höga ljus och desto fler värmeljus i alla olika former.
 
 
 
Istället för "sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i sinnet" får det bli "mörkt ute, tänt inne, påverkar märkbart hela mig och även sinnet" :P
 
Nu till något helt annat. Jag har tidigare aldrig följt speciellt mycket bloggar, men sedan vi flyttade hit har jag sökt inspiration överallt när det kommer till hus och hem. Dels alla fantastiska bloggar som finns att följa som; Livsglitter, Franciskas vakre verden, Tipsy Tessie och Lantlif, dels heminredningstidningar som min Fantastiske Farmoder levererar till dörren titt som tätt. (Farmor du kan ju starta en blogg du med? - Den fantastiske farmodren). Och jag har verkligen fastnat för allt som har med detta att göra. Tidigare intresserade det mig inte alls, men nu... ja nu skulle jag vilja hålla på hela tiden. Hade jag vunnit en mindre förmögenhet hade jag utbildat mig till möblererare, husbyggare, inredningskung eller något liknande ;) 

Ta en titt på dessa sidor och förundras över allt fint som finns och som skapas. Sedan är det inte allt i livet, men det får en ju att må så gött för stunden.

//Emmelina 

1 kommentarer

Farmor

22 Nov 2012 23:09

Du behöver inte vinna för att bli inredare - Du ÄR inredare
- under utveckling! Krammmm Jag ringer Dig imorgonvid elvatiden

Kommentera

Publiceras ej