Jag är ingen stor fantast av hösten egentligen. Jag tycker inte om mörker och jag blir ledsen av allt regn och rusk. Men det finns ju mycket positivt med hösten också såklart. Bland annat allt ljusmys inomhus, det är tillåtet att inte ens gå utanför dörren, utan Du kan ligga inne under mjukaste täcke och titta på film hela dagen  om du så vill, sedan är det alla vackra färger också. Det känns som att trädkronorna har förvandlats över natten, igår var de bestämt helt grönt utanför fönstret och idag när jag titta ut såg det ut såhär;




Måhända att det redan funnits några gula löv, men jag har nog inte bara velat uppmärksamma dem riktigt ännu. Fast idag gick vi ju in i oktober och nu är det ett faktum att det faktiskt är höst. Hursomhelst så är det vackert.

Hade en helt fantastisk helg med vänner och familj. I lördags hade jag, mamma och min syster en shoppingdag inne i stan. Och efter en sväng på indiska var jag lyckligare än någonsin. Jag hade kollat ut några korgar från RICE som jag helt enkelt tänkte köpa för att sätta lite färg på sovrummet. Men nu hittade jag några andra korgar på indiska, fast i samma färger, som jag inte kunde motstå, hittade också hyllkonsoller där, jag letade efter det i härliga och klatchiga färger med mycket krusiduller på, gissa om jag blev lycklig när jag fann dem, korgen kostar 129 kr och hyllkonsollerna kostar 59 kr för två stycken;


      


De ska stå ovanför garderoben, som vi tänkte tapetsera med ungefär samma färger. Men efter mycket tyckande och tänkande kanske garderoberna får förbli vita. Klädstången har jag ju trots allt satt en kanliiga ceriserosafärg på. Och sedan ska jag tapetsera hyllplanen med härliga gröna och blå färger och pricken över i:et kommer bli denna tjusiga knopp som jag klickat hem från nätet på en sida som heter glasverandan.se, de hade så mycket och fina saker till bra priser att jag kommer shoppa där många fler gånger, denna knopp kostade 27 kr.

Sedan måste jag visa bilder på mina fina blommor som jag fick av både mamma, pappa och farmor i födelsedagspresent. Som sagt jag älskar färgerna och de kunde inte passat bättre än såhär nu lagom till hösten. 





Tack för mig och ha en härlig vecka allesammans!

Kram Emmelina.




Kommentera

Publiceras ej