Jag kan sitta timme ut och timme in och kolla auktioner över internet. Min favoritsida är www.lauritz.com, där de har allt du kan tänka dig. Om jag hade räknat samman varje timme som jag ödslat i drömmarnas värld hade jag nog bannimej kunnat lagt dem på att bygga en möbel istället.

Har aldrig handlat härifrån tidigare, men jag kommer... det vet jag. Hittade ett blåmålat avlastningsbord i industriellstil som jag önskat mig i födelsedagspresent. Men efter mycket mätande så insåg jag att det inte fick plats, buhu.

Här får ni se lite fina bilder på saker som jag fastnat för, dock är sambon otroligt svårövertalad och det är inte så konstigt eftersom jag ändrar min smak från dag till dag. Ena dagen ska det vara vitt, andra dagen rustikt, tredje dagen rått och fjärde dagen ska det vara gulligt, pluttinuttigt och färglatt. Men tänk vilket fint hem vi kan få, den dagen jag faktiskt lyckas mixa ihop alla dessa underbara ting, till ett... hem! <3


Ett fantastiskt vackert skåp som jag mer än gärna hade placerat i hallen, om det nu inte vore så att det var endast två kvadratmeter stort och smarta förvaringslösningar som krävdes. Övre hallen skulle ju fungera, om jag välte omkull det ;) Bilden är från lauritz.com




Denna skulle jag allrahelst vilja placera i vårt sovrum, har så mycket fina idéer som jag någon gång måste göra till verklighet! Bilden är också från lauritz.com



Och sist men inte minst ett arkivskåp som slukar alla tråkiga pappershögar i vårt hem. Denna hade också hamnat på tvären... för att få plats bland alla snetak i vårt lilla arbetsrum. Dessa underbara färger gör mig glad och lycklig! Också denna bild från lauritz.com


Må så gott och hoppas ni får en härlig onsdag morgon. Själv ska jag göra något så uppiggande som att träna, med världens bästa Tina! Något jag gjort alldeles för sällan, alldeles för länge. 

Kram Emmelina.
 

Kommentera

Publiceras ej