Nu är jag väldigt snart färdig med det här garderobsprojektet. Igår ruggade jag upp ytan hyllplanen, målade sidorna på dem och idag tapetserade jag hyllplan, med olika tapeter. Sedan lackade jag ytan med halvblank lack, så får vi hoppas att det håller för att dra ut alla kläder jag har i morgonruschen och sedan kasta in dem igen.

Nicke hjälpte mig att skruva i magnetlåset i garderoben så att den går att stänga ordentligt. Känns väldigt skönt att kunna ta fram höstkläderna nu och lassa in dem så jag har ännu mer att riva ut!
 
Här får ni se en bild på hur det såg ut från början igen och hur det ser ut nu;



Sedan har jag slipat som en galning runt fönstret då fönsterbrädan blivit lite upphöjd här och där av vatten som regnat in. Så första lagret färg är på plats, sedan får det bli några vändor färg till och sedan borde vi kunna använda fönstret som vanligt igen.

Nu ska jag göra mig iordning för lite pizza och film med goa vänner!
Ha det gott!

Kram Emmelina.

4 kommentarer

Gina

14 Oct 2012 19:12

Ser verkligen bra ut, du är fantastiskt duktig. Längtar efter att komma ner och titta.

Linnea

14 Oct 2012 22:35

Det ser ut att bli jätte fint. Du har alltid så mycket idéer och är så duktig på att slutföra dem. Önskar jag hade haft lite av det med!

Emmelina

14 Oct 2012 22:50

Tack!! Det kommer du med göra snart Linnéa, vi ska peppa varandra... eller hur!!?

Tack mamma, åh jag längtar tills nästa gång ni kommer!! DÅ ska jag iaf bjuda på mat ::)

KRAM till Er!!!!

Mia

15 Oct 2012 09:24

Fantastiskt fint!

Svar: Tack Mia! :D
Emmelina le Claire

Kommentera

Publiceras ej