Ja ja ja! Har som jag skrivit tidigare i bloggen lagt ner otaliga timmar på att renovera vår gamla garderob, se här. Och för att aldrig ha renoverat en gammal, tråkig gulbrun garderob så blev jag väldigt nöjd med resultatet. Det som skulle återstått var egentligen att tapetsera garderobsdörrarna och att måla hyllplanen vita (men eftersom färgen och orken tog slut blev det ett senarelagt projekt). Men det kanske var tur ändå, för efter många och häftiga diskussioner med diverse (mest pappa och mig själv) så kom jag fram till att jag nog vill att dörrarna ska vara vita iallafall. Dels för att det är lättare att ändra inredningsstil i sovrummet, då jag är så otroligt ombytlig vad gäller smak på saker och ting, dels för att jag faktiskt lyssnade på min pappa (för en gångs skull, skulle han nog säga). 

Så idag har jag målat om den ena dörren, då jag misslyckades lite med sista rollningen på den sedan tidigare. Hade ju tänkt tapetserat över det innan, men så blir det ju inte nu... troligtvist, möjligtvis eller förhoppningsvis inte. Lite måste kanske Nicke ha att säga till om med. Sedan har jag målat det ena hyllplanet på kanterna och tapetserat mitt på med en överbliven tapet från barnens rum. Något jag varit skitnojjig för, eftersom jag är så rädd för att misslyckas och därmed förstöra mina "storslagna" planer för hur det ska se ut.

Nicklas hjälpte mig att haka på dörrarna och denna gången fick vi till det. Jag fick ju lov att fråga pappa vad som var fel när dörrarna bara hängde och slängde snea och vinda... och efter att han slitit med dörrarna i sisådär en halvtimme så insåg han att jag och Nicke hängt ena dörren uppochner, vilket nu löste alla våra svårlösta hängmystiska problem. Jag borrade hål och satte i våra nya knoppar och nu känner jag mig bara jättenöjd.

Jo, jag gjorde en sak till! Jag spraymålade alla hyllplanshållare som också hade en gulbrun färg, knallrosa men vågar inte bonka in dem i garderoben nu såhär sent. Den dagen garderoben är helt färdigställd ska ni få se fler bilder!

Men här får ni se på hyllplanet iallafall, hur spännande nu ett sådant kan bli;

   

Jag har redan helg, tack vare en go kollega som kände för att jobba så nu har jag ganska många lediga dagar att se framemot. Och då ska jag satsa på att göra resten av alla hyllplan också!

Kram Emmelina!
  
 

Kommentera

Publiceras ej