Jag har undrat över vart folk fyndar sådant där som jag bara ser på långdragna auktioner och till skyhöga överpriser, såsom en gammal trälåda t.ex. Jag har inte lust att köpa en sådan för 400 kronor, eller en rostig gammal kanna, för lika mycket, även fast jag tycker mycket om det.

I helgen var jag på min första bakluckeloppis i slottskogen och jag kan inte förklara varför, men kroppen reagerade fysiskt på alla vackra och gamla saker som fanns där. Jag blev skakig, började andas snabbare kände mig nästan lite yrslig och Joanna sa till mig du är euforisk.Så nu vet jag hur det känns, att vara det. När jag gick därifrån kunde jag inte släppa tankarna på det jag köpt, trots mysigt sällskap och god söndagsbrunch.

Det var en perfekt tid att köpa på sig dessa fina gamla saker också då vi på lördagsnatten fick målat klart i hallen. Nicklas drog sista penseltaget halv tolv på natten. Kan erkänna att vi gjorde en fuling, där vi valde att inte lägga så mycket tid på underarbetet, dock alldeles tillräckligt ändå. Och valde billigaste, möjligaste färg då vi ändå ska göra om hallen om några månader. Men det kändes bara som att vi behövde få en fräsch välkomnande hall nu när våren och sommaren är på intåg. Att vi ska kunna njuta maximalt av ljuset som flödar in igenom alla fönster och vrår.
 
Här har ni några härliga bilder på hur det ser ut just nu, innan vi har hunnit känna av hur och var vi ska sätta upp allting.








Mest nöjd av allt är jag nog med min lilla arbetshörna. Från att ha haft en överbelamrad hall, full med verktyg, dammsugare och diverse bröte, till en härlig, trivsam och smart utnyttjad hall och arbetshörna!

Kram Emmelina!

2 kommentarer

Linnea

15 Apr 2013 21:01

Jag ska försöka åka dit i helgen och känna likadant! Ska bli spännande att se slutresultatet på hallen och era fynd. Kram Siss

Emmelina

18 Apr 2013 08:04

Ja och så får vi åka dit nästa vecka igen! Jag kommer nog inte få nog utav att gå där på många många år ;) Då vill nog farmor följa med också! ::D

Kommentera

Publiceras ej