Följer en blogg som heter Sofias Inredning, för att kika på den kan du klicka här. Hon har alltid massa go inspiration att komma med, något jag verkligen föll för var de bilder från Jeroen van der Spek som fotograferat blommor och växter i olika "ruffa" miljöer.
 
Jag har försökt att skapa en egen liten oas här hemma med framförallt mycket gröna växter, problemet är att jag inte har samma gröna fingertoppskänsla som min kära föräldrar har. Har dock gjort många tappra försök genom mina dagar, det går inte alltid vägen för många växter har fått sätta livet till men nu börjar det bli lättare att få liv i och bibehålla och till och med grönska i mängder lite varstans i lägenheten. Men som sagt, inte alltid.
 
Tänk den dagen VI skaffar hus, bygger ett litet orangeri med växter, blommor och örter högt som lågt, äter hemmagjorda tomater och krispig sallad från grönsakslandet vid ett stort vindbitet matbord och nogrannt utvalda stolar (kan man samla på stolar, för isåfall är jag en stol-samlare) och massa goa människor runtomkring sig. Åh, det lite drömmer jag om nu och hoppas såklart att det blir så i framtiden.
 
Här får ni se en av Jeroen van der Spek's jättefina fotografi, gå gärna in på hans sida längre upp och inspireras av resten av alla fina bilder.
 
     
        Foto; Jeroen van der Spek
 

1 kommentarer

Sofia - Sofias Inredning

19 May 2014 22:04

Kul att du gillar och hittar inspiration hos mig! Och visst är hans bilder vackra?! :)

Svar: Ja det tackar jag mycket för, väldigt rolig läsning! :-D Ja dem var helt underbara! Än en gång lycka till med huset. :-D
Emmelina's inredning

Kommentera

Publiceras ej