Äntligen är den riktigt heta vårsolen kommen! Idag var det shortspremiär och jag har dessutom fått en feting bränna att lysa upp med här hemma. Jag ser ut som ett stoppljus just nu.
 
1 maj planterade jag ut mina första blommor och efter tips från jobbet, köpte jag på mig lite färgglada vimplar från butiken "Forma" som ligger i Mölndals centrum. Där säljer de massa fina saker, alltifrån ljusstakar, kuddar, väskor, träfigurer, lampor, skrivböcker till kläder och keramik, som de dagliga verksamheterna inom Mölndalsstad har tillverkat.Hursomhelst så impregnerade jag vimplarna och hängde dem i trädgården, för att liva upp den lite.
 
 
 
Har inte hunnit så jättelångt i mitt trädgårdspyntande ännu, men har fått hjälp från världens bästa stora syster som hjälpt mig beskära äppelträd, kratta och rensat upp litet grand. Nu är det upp till mig och gubben och fixa resten.... något jag tänkte göra nu under mina 4 lediga dagar, men då skall det tydligen bli både regn och åska och jag tänker sysselsätta mig med annat än lerbrottning. Trädgårdsarbete gör jag bara när jag kan bättra på brännan ;)

Ha en go vecka och hoppas ni får en härlig ledighet!
Kram Emmelina.
 
trädgård, vimplar,

Kommentera

Publiceras ej