är jag tyvärr alldeles för duktigt på, förr mitt eget (eller egentligen för Nicklas) bästa. Just nu har jag fastnat i den kommande köksrenoveringen. Jag och Nicklas hade lagt upp en plan för hur vi skulle lägga upp renoveringen om vi fick bestämma helt själva. Och då hade vi helst börjat för två veckor sedan, med våran mycket nedgångna hall. På ett sätt är det skönt att vi aldrig hann göra det, då det kommit mycket emellan. Men nu blir köket vårt nästa projekt istället och det känns spännande!
 
.Idag är det exakt på dagen ett år sedan vi flyttade in i våran lilla pärla till lägenhet och det känns fortfarande sådär galet bra, blickar jag ut genom fönstret nu, som jag gjorde den där dagen för ett år sedan så blir jag nästan lite gråtmild. För det är exakt här jag vill bo, för resten av mitt liv.

Hos banken fick vi inga direkt glädjande besked till en början när vi skulle lista ut hur mycket vi kunde låna till kommande renoveringar. Det visade sig att en omvärdering och omkastning av lånen inte skulle komma att löna sig efter bara ett år. Men när vi tillsammans upptäckte att vår gamle bankman lagt in lägenheten som en trea och inte som den fyra vi har idag, såg läget helt plötsligt annorlunda ut och vi kan skjuta in våra renoveringspengar i bottenlånet, vilket var precis vad vi hade hoppats på till en början!

Så nu går tankarna varma och igår var Nicklas och jag på IKEA för att få hjälp och synpunkter på det kök vi knapprat ihop, och det såg bra ut. Vi planerar för att kunna börja lagom till grillsäsongen och innan alla hantverkare går på semester, det vill säga i april/maj någon gång. Jag lyckades inte få ut någon bild av det 3D kök vi planerar för, men det kommer senare. 
 
När det kommer till vardagsrum och hall hade jag allra helst brytit upp golvet för att se vad som gömmer sig undertill. Dock tycker inte Nicklas att det är någon briljant idé, då det lika gärna kan finnas gamla döda råttor eller också ramlar vi ner genom grannens tak. Vi vet inte ::) Men vi besökte golv och matt, på mölndalsvägen och hittade detta fantastiska golv. Till en början tänkte jag att vi nog inte kommer att köpa det, för det kostade lite mer än vi tänkt oss, men Nicke är inställd på att vi ska ha det nu och då kan jag inte gärna säga emot honom. Som tur är har vi inte så stora ytor att täcka.

Så om vi lyckas spara ihop till detta fantastiska golv, så kommer inte någon få vistas ute i vardagsrum och hall, då kommer det att få vara ett rum som man bara tittar in igenom, Fast och andra sidan, så är det redan ganska djupa märken i golvet, så vem skulle tänka på om det kom till ytterligare ;)
 


Bilden är tagen ifrån byggahemma och heter kährs indossati


Bilden är tagen ifrån byggahemma och heter kährs indossati.
 

Nu ska vi ta tag i dagens sysslor som fortfarande efter ett år, ligger kvar på svärmoderns vind. Men nu har  vi nog lyckats samla allting i vår stackars gamla källare. Må så gott och ha en härlig söndag.

//Emmelina


Kommentera

Publiceras ej