Skulle möta upp Linnéa, den förstfödde le Claire'aren i vår syskonskara. Det blev verkligen ett glatt och överraskande bra besök, jag hann dessutom möta upp lilla taaamo [farmor] som jobbar där som möbelsäljare :-) Jag söker med ljus och lykta, efter den perfektaste tv bänken istället fann jag något i stil med ljus och lykta, en lampa. Den såg först gräsligt bedrövlig ut i mina ögon, men när man lyfte på lampskärmen så framträdde en riktigt fin lampfot som jag lade vantarna på.
 
Och inte nog med det, min färg är petrol och jag hittade en fotölj som var mycket bättre än det jag från början tänkt mig (hade haft en rottingstol eller butterfly fotölj i tankarna) för den lilla läshörna vi skapat i lägenheten. Istället fann jag den här skönheten, från "Sommens möbelfabrik", 150 kronor för fotöljen och lika mycket för lampan!

Här får ni se, loppis shoppingen i bilder;
 
 
 
 
  Foto: Emmelina
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Linnéa

02 Apr 2014 20:49

Det blev jätte snyggt. Idag hade vi tur systeryster =).

Svar: Ja den passade verkligen bra! Jag är så glad över att vi gick dit! <3
Emmelina's inredning

Fatma - Grafisk designer

06 Apr 2014 18:10

Häftiga tavlor!

Svar: Tack! Jag hittade dem på secondhand för 25 kronor. En portfolie från "Richards Manofacturing CO", tyckte det var ett fint fynd.
Emmelina's inredning

Kommentera

Publiceras ej