Nu går vi mot slutet av vårt färgglada oktober och vi landar i ett gråtrist mellanläge... men då förvandlas det mörka mörkret förhoppningsvis ganska snabbt till ett bomullsbäddat ljust och mysigt snölandskap. Det hoppas jag iallafall.  De senaste tio åren har jag inte julpyntat mer än möjligtvis en ljusstake och en tomte. Detta året tänkte jag slå på stort och tillochmed införskaffa en gran, dels för att barnen önskade sig detta förra året, dels för att skenet från julgransljusen är så mysigt att slå upp ögonen till på morgonen och framförallt, vi får plats med en liten julgran i vårt nya hem.

Vid denna tiden förra året hade vi nog precis skrivit kontrakt på denna lägenheten som vi bor i nu och var i fullfärd med att bli av med Nicklas dåvarande lägenhet. Som vi slet för att få allting tiptop och med expert hjälp från olika håll, så blev det verkligen det också.

Jag är en av alla dem som förbarmat mig över att sommaren tog slut, och känner hur mörkret tar över mig ibland. Fast när allt kommer omkring så är det ganska mysigt ändå. Som idag tillexempel, då fångade vi tvåochenhalvtimmes solstrålar och var ute i naturen med min storasyster och alla flickebarnena.























Ha en riktigt fin start på slutet av oktober! :D

// Emmelina


 

 

Kommentera

Publiceras ej